Basisschool app

Onze stichting HSV maakt sinds schooljaar 2019-2020 gebruik van de basisschool app. Deze app vervangt de klasbord app die in voorgaande jaren ingezet werd om informatie te delen met ouders.

Waarom de basisschool app
De schoolapp is dé plaats om informatie over uw kind op school te krijgen. Klassikale mededelingen (zoals paasontbijt, inschrijven voor gesprekken, etc.) worden via de app verspreid. Na plaatsing van een bericht is het mogelijk een pushbericht te ontvangen, zodat u altijd kunt zien of er een nieuw bericht klaar staat.

Foto’s
Foto’s worden gedeeld met ouders/verzorgers die zich hebben aangemeld. Aanmelden kan alleen met de laatste 4 cijfers van het BSN van een kind uit de groep. Op deze manier zijn de enige personen die de foto’s en berichten kunnen zien, ouders of verzorgers uit de klas.

Aanmelden
Bij aanmelding van uw kind in groep 1a, 1b of groep 2 krijgt u ook informatie over het gebruik van de schoolapp. Mocht uw kind in een hogere groep instromen, vraag dan aan de leerkracht hoe u zich aan kunt melden.
Na het downloaden van de app, kunt u onder de tab ‘Persoonlijke Pagina’ uw kind koppelen. Mocht dit niet lukken en zit uw kind al enige tijd op school(*), dan kunt u een inlog aanvragen.

* N.b. Hou er rekening mee dat aanmelden pas mogelijk is nadat uw kind in ons administratiesysteem is verwerkt. Dit gebeurt pas enkele dagen tot weken na plaatsing van een kind (wenweek niet meegerekend). Tot die tijd kunt u uw kind nog niet koppelen in de app.

 

Veelgestelde vragen:

Ik ontvang geen melding dat er een nieuw bericht staat. Hoe kan dat?

Om te controleren of u push meldingen krijgt, kunt u het volgende doen:
– Open de app.
– Kies linksboven op het tandwieltje.
– Kies ‘redo onboarding’ (4e item van boven).
– Next Step/Volgende stap
– Push notifications -> als er staat ‘push is enabled’ dan zou u bericht moeten krijgen.

Staat dit er niet, druk hier dan op om het in te schakelen.
– Next step/Volgende stap
– Done/Klaar

Ik kan mijn kind niet toevoegen
Als u in de app uw kind niet kunt vinden, bedenk dan eerst of uw kind al langere tijd op school zit. Indien dit niet zo is, probeer het dan later opnieuw. Het kan enkele weken duren totdat uw kind in ons systeem is verwerkt, daarna kan er pas een koppeling gemaakt worden.

Zit uw kind al langere tijd (minimaal 2 maanden) op school en lukt het koppelen niet? Stuur dan een mail naar rmos@hsvdenhaag.nl met de naam van uw kind. Uw kind kan dan handmatig gekoppeld worden.