Basisschool app

Onze stichting HSV maakt sinds schooljaar 2019-2020 gebruik van de basisschool app. Deze app vervangt de klasbord app die in voorgaande jaren ingezet werd om informatie te delen met ouders.

Waarom de basisschool app?
De schoolapp is dé plaats om informatie over uw kind op school te krijgen. Klassikale mededelingen (zoals paasontbijt, inschrijven voor gesprekken, etc.) worden via de schoolapp verspreid. Na plaatsing van een bericht is het mogelijk een pushbericht te ontvangen, zodat u altijd kunt zien of er een nieuw bericht klaar staat.

Foto’s
Foto’s worden gedeeld met ouders/verzorgers die zich hebben aangemeld. Deze aanmelding is gekoppeld aan ons administratiesysteem, welke de gegevens uit ons eigen administratiesysteem gebruikt om de juiste ouder aan de juiste groep te koppelen.

Aanmelden
Bij aanmelding van uw kind in groep 1a, 1b of groep 2 krijgt u ook informatie over het gebruik van de schoolapp. Mocht uw kind in een hogere groep instromen, vraag dan aan de leerkracht hoe u zich aan kunt melden.
Na het downloaden van de app, kunt u onder de tab ‘Persoonlijke Pagina’ uw kind koppelen. Mocht dit niet lukken en zit uw kind al enige tijd op school(*), dan kunt u een inlog aanvragen.

* N.b. Hou er rekening mee dat aanmelden pas mogelijk is nadat uw kind in ons administratiesysteem is verwerkt. Dit gebeurt pas enkele dagen tot weken na plaatsing van een kind (wenweek niet meegerekend). Tot die tijd kunt u uw kind nog niet koppelen in de app.

 

Veelgestelde vragen:

Hoe heet de schoolapp?
De app die wij gebruiken heet de ‘basisschool app’ of ‘ParentCom App’ (indien uw telefoon op Engels staat ingesteld). De makers zijn Concapps B.V.

Ik krijg de melding: Uw emailadres is niet correct.
Het emailadres is hoofdlettergevoelig. Probeert u het nogmaals met kleine letters.

Ik ontvang geen melding dat er een nieuw bericht staat. Hoe kan dat?
Om te controleren of u push meldingen krijgt, kunt u het volgende doen:
– Open de app.
– Kies linksboven op het tandwieltje.
– Kies ‘redo onboarding’ (4e item van boven).
– Next Step/Volgende stap
– Push notifications -> als er staat ‘push is enabled’ dan zou u bericht moeten krijgen.

Staat dit er niet, druk hier dan op om het in te schakelen.
– Next step/Volgende stap
– Done/Klaar

Hoe werkt het toevoegen van ouders aan de app?
Wanneer een leerling in ons administratiesysteem Parnassys is verwerkt, wordt die avond een mail gestuurd met een activatielink voor de schoolapp op basis van het opgegeven emailadres. U kunt met deze link uw account activeren, waarna u via de app de klas van uw kind kunt volgen.

Ik kan de app niet gebruiken op mijn (oude) telefoon?
Op oudere modellen van telefoons is de app helaas niet toegestaan. Dit heeft te maken met de privacy van gegevens, deze is op de door Concapps niet ondersteunde modellen helaas niet te waarborgen. U kunt op een verouderde telefoon dan ook mogelijk geen gebruik maken van de basisschool app.

Help, mijn activatielink is verlopen/andere vragen?

Is uw activatielink verlopen? Of lukt het u ondanks bovenstaande vragen niet om de schoolapp te gebruiken? Stuur dan een mail naar rmos@hsvdenhaag.nl met een beschrijving van het probleem en dan gaan we op zoek naar een oplossing.