Klachtenprocedure
In Nederland zijn scholen verplicht om op een adequate manier om te gaan met klachten en bezwaren van ouders. De reden hiervoor is dat het (h)erkennen van klachten en bezwaren bijdraagt aan de kwaliteit van onderwijs. Het merendeel van de klachten over de dagelijkse gang van zaken op school wordt in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, teamleden en directie opgelost Echter, als dit niet mogelijk is door de aard van de klacht of als de klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, kan er middels de klachtenprocedure een formele klacht worden ingediend.
Meer informatie is te vinden in de Klachtenregeling HSV / Complaints procedure (English)
Contactgegevens personen en instanties klachtenprocedure
Contactpersoon/Interne vertrouwenspersoon
Vera Schoof
Frederikstraat 28
2514LK Den Haag
070-3464038
Email: vschoof@hsvdenhaag.nl
Contactpersoon stichtingsniveau
Judith Claassens – Abresch
Van Heutszstraat 12
2593 PJ Den Haag
Tel: +31 (0)70 385 76 85
Email: jclaassens@hsvdenhaag.nl
Externe vertrouwenspersoon
Albert van der Zalm
Postbus 53509
2505 AM Den Haag
Tel: +31 (0)6 23 81 42 97
Email: info@albertvanderzalm.nl
Landelijke Klachtencommissie
De Landelijke Klachtencommissie Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
Tel: =31 (0)30 280 95 90
Email: info@onderwijsgeschillen.nl
Vertrouwensinspecteur
Tel: +31 (0)900 – 111 3111